WYNYARD Oxidovaný asfaltový pás DESIGNARD ŠEDÝ (10m2/rol)
je ideální volbou pro hydroizolaci plochých střech, kde slouží jako vrchní vrstva střešního souvrství. Díky nosné vložce ze skelné rohože a hrubozrnému břidličnému posypu poskytuje dlouhodobou odolnost proti povětrnostním vlivům i mechanickému namáhání. Pás je určen k lepení nebo natavování na stabilní podklady a doporučujeme jej kombinovat s asfaltovými pásy s vložkou z netkaného rouna nebo skelné tkaniny. Pásy se zpracovávají lepením nebo natavováním na vhodný podklad. Při aplikaci je nutné dodržet minimální teplotu +5 °C a správné přesahy – alespoň 100 mm v podélném a 150 mm (min. 120 mm) v příčném směru, aby byla zajištěna maximální těsnost a životnost hydroizolace.
KLÍČOVÉ VLASTNOSTI
- Spolehlivá hydroizolace plochých střech s vysokou životností
- Nosná vložka ze skelné rohože zajišťuje pevnost a stabilitu
- Horní povrch chráněný hrubozrnným břidličným posypem odolává UV záření i mechanickému poškození
- Jednoduchá aplikace lepením nebo natavováním na vhodný podklad
- Odolnost vůči teplotním výkyvům od –40 °C do +120 °C
- Ekonomické a efektivní řešení pro novostavby i rekonstrukce
SLOŽENÍ PÁSU
- Horní povrch: hrubozrnný břidličný posyp, podélný okraj pásu (70–100 mm) bez posypu, krytý folií
- Asfaltová vrstva nad nosnou vložkou: směs oxidovaného asfaltu s minerálními plnivy
- Nosná vložka: skelná rohož o plošné hmotnosti 60 ± 5 g/m²
- Asfaltová vrstva pod nosnou vložkou: směs oxidovaného asfaltu s minerálními plnivy
- Dolní povrch: lehce tavitelná fólie pro snadné zpracování
TECHNICKÉ PARAMETRY
- Tloušťka pásu: 3,5 ± 0,2 mm
- Rozměr pásu: šířka 1 m, délka v balení 10 m
- Pevnost: 600 N/50 mm
- Tažnost: ≥4/≥4 %
- Teplotní stabilita: 80 °C
POSTUP POKLÁDKY
- Dodržujte teplotu při pokládce oxidovaných asfaltových pásů: minimální teplota ovzduší i pásu je +5 °C
- Připravte podklad: odstraňte nečistoty, opravte nerovnosti a použijte asfaltovou penetraci
- Celoplošné natavování: provádějte pomocí ručního plynového hořáku
- Rozviňte pás rovnoměrně: pás se musí nahřát intenzivně, ale krátce, aby nedošlo k poškození nosné vložky
- Pokládka pásů: všechny pásy klaďte jedním směrem a na vazbu, aby čelní spoje byly vystřídány (T spoj)
- Přesahy pásů: v podélném spoji min. 8 cm, v čelním spoji 10–12 cm
- Dokonalé přetavení spoje poznáte podle vylitku asfaltu, který musí mírně vystoupit z přesahu
|